KATEDRA MECHANIKI i INFORMATYKI STOSOWANEJ
Wydział Mechaniczny, Wojskowa Akademia Techniczna
00-908 Warszawa, ul. Gen. Sylwestra Kaliskiego 2
tel.: +48 261 83-98-49, fax: +48 261 83-93-55, e-mail: kmiis@wat.edu.pl




Strona główna

Historia
Skład zespołu

Oferta Współpracy
Współpraca naukowa
Badania
Publikacje
Laboratorium

Studia i stopnia
Studia II stopnia
Studia III stopnia

Pliki do pobrania

Galeria

Prezentacja

Powrót do strony głównej


Prestiżowy Defender na MSPO 2017 dla zespołu Katedry


Wśród wyróżnionych nagrodami Defender na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Przemysłu Obronnego MSPO 2017 znalazły się dwa produkty powstałe w ramach konsorcjów z udziałem Wojskowej Akademii Technicznej. Do konkursu zgłoszono 81 produktów w ośmiu kategoriach: sprzętu dowodzenia i rozpoznania, sprzętu zabezpieczenia logistycznego, wsparcia działań, sprzętu szkoleniowego, środków walki rodzajów wojsk, wyposażenia indywidualnego żołnierza/funkcjonariusza, sprzętu specjalnego i w kategorii pozostałego sprzętu.

W kategorii sprzętu zabezpieczenia logistycznego, Defendera zdobył Średni Samochód Ratowniczo-Gaśniczy ERGOTRUCK zbudowany na podwoziu Iveco. To produkt konsorcjum, którego liderem jest Wojskowa Akademia Techniczna, a członkami spółka SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o., Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej oraz Szkoła Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej.

Celem projektu jest wykonanie demonstratorów badawczych do oceny pojazdów pod kątem opracowanych wytycznych zabudowy pojazdów pożarniczych uwzględniających zasady ergonomii i bezpieczeństwa ratowników. Dodatkowo, w ramach projektu powstają kryteria oceny, wytyczne, wymagania dotyczące aspektów jakościowych oraz ergonomicznych dla wozów strażackich. Proponowane rozwiązania oparte są na wynikach badań numerycznych oraz eksperymentalnych, które służą do stworzenia nowej zabudowy pod kątem ergonomii oraz bezpieczeństwa strażaka. W wyniku realizacji projektu powstaną demonstratory szkoleniowe oraz wirtualne, umożliwiające optymalizację rozmieszczenia i wyposażenia sprzętu na pojeździe już na etapie projektowania.

Liderem Konsorcjum jest Wojskowa Akademia Techniczna. Prace w WAT prowadzone są w dwóch zespołach: prof. Barnata z Wydziału Mechanicznego i prof. Walczaka z  Wydziału Cybernetyki. Na Wydziale Mechanicznym prowadzone są analizy numeryczne oraz badania eksperymentalne dotyczące optymalizacji masowej konstrukcji pojazdu oraz jej zachowania w trakcie realizacji zadań typowych dla tego rodzaju wyrobu. Dotychczasowe prace obejmowały m. in. optymalizację masową zabudowy, a także badania zachowania się zbiornika wodnego wraz z pojazdem podczas manewrów na drodze. Badania eksperymentalne służyły ocenie zachowania w trakcie pokonywania przeszkód. Na Wydziale Cybernetyki prowadzono optymalizację rozmieszczenia sprzętu oraz jego obsługi w kontekście wymagań ergonomicznych dla poszczególnych strażaków w zastępie. Powstaje tam również środowisko wirtualne, w którym można symulować różne rodzaje akcji ratowniczo-gaśniczych.










powrót



Zapraszamy na nasze konto Facebook
Wejdź





Zapraszamy na strony
Konferencji TKI'2016






Zapraszamy na strony
Specjalności Techniki Komputerowe w Inżynierii






Projekt
THERMOTEX

Zobacz więcej





Polskie Stowarzyszenie Mechaniki Eksperymentalnej
Zobacz więcej





Projekt
Konsorcjum DIOX4SHELL

Zobacz więcej



TVP
Gaz łupkowy - film

Kliknij, aby powiększyć
 





Medal
im. Prof. Jana Szmeltera

Zobacz więcej





Projekt STOW
Zobacz więcej





Projekt PROJOINT
Zobacz więcej





Projekt POIG
Zobacz więcej





Współpraca z INSPRO
Zobacz więcej





Zapraszamy na strony
Konsorcjum PanCerMet






Zapraszamy na strony
Konsorcjum PonMat






Zapraszamy na strony
Koła Naukowego Studentów








KMiIS WME WAT 2016 Copyright © 2008-2016 Anna Szurgott